نوروز یکی از قدیمی ترین جشن های باقی مانده از دوران باستان است. در ایام عید ، مردم ایران فرا رسیدن سال نو را جشن می گیرند. از آنجا که فضای عید مملو از بازدیدکننده و هدیه دادن و دریافت است ، سالهاست که شرکت ها با راه اندازی کمپین تبلیغاتی عید نوروز از سال جدید به عنوان فرصتی برای افزایش فروش و افزایش ارتباط با مشتری استفاده می کنند.

همه ما سال نو را با تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردها و در دو یا سه سال اخیر با حضور تعداد زیادی از مشاغل در شبکه های اجتماعی به یاد می آوریم. عیدی یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت ها برای استفاده بهینه از وقت و بودجه خود است. با راه اندازی کمپین بازاریابی نوروزی ، شرکت ها می توانند میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند و برند خود را به گوش مشتریان خود برسانند. به همین دلیل ، تاکنون کمپین های متنوع و جذابی برای نوروز اجرا شده است و بسیار مهم است که با مطالعه و دانستن صدها روش موجود برای اجرای کمپین ، بهترین ها را انتخاب کنیم تا بتوانیم تجربه خرید خوبی را برای مشتریان ما.

خوشبختانه هنوز چند هفته به آغاز تعطیلات عید باقی مانده است و شما این فرصت را دارید که با تهیه یک استراتژی مناسب ، کمپین تبلیغاتی عید نوروز خود را برنامه ریزی کرده و فروش خود را دو یا سه برابر افزایش دهید. در ادامه ، ما 11 روش موثر برای اجرای کمپین تبلیغاتی نوروز را شرح خواهیم داد.

1. قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید

استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای اجرای یک کمپین بازاریابی نوروزی است. کاربران ایرانی هر روز وقت زیادی را در اینستاگرام ، توییتر ، تلگرام و لینکدین می گذرانند. به عنوان مثال ، می توانید کمپین خود را با اینستاگرام شروع کرده و سپس به سایر شبکه های اجتماعی گسترش دهید. در تصویر زیر ، طبق hootsuite ، تعداد کاربران هر شبکه اجتماعی را می بینید. همانطور که مشاهده می کنید ، شبکه های اجتماعی به دلیل تعداد زیادی از کاربران که در آن گنجانده شده است ، ظرفیت های زیادی برای شرکت ها برای تبلیغ و فروش محصولات مختلف فراهم می کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید طراحی پست خلاقانه و در نظر گرفتن هدیه است. فرض کنید فروشگاه های زنجیره ای هستید. شما عکسی را در اینستاگرام فروشگاه خود قرار می دهید و در زیرنویس از مخاطبان خود می خواهید که بهترین هدیه ای را که دریافت کرده اند یا بهترین هدیه ای را که دوست دارند دریافت کنند ، در نظر بنویسند. در ادامه زیرنویس ، اضافه کنید که به عنوان مثال ، در تاریخ 11 مارس ، یک قرعه کشی بین نظرات انجام می شود و برنده کارت هدیه 200000 تومانی از این فروشگاه دریافت می کند و برنده می تواند از آن استفاده کند ، به عنوان مثال ، تا پایان 13 فروردین.

همه ما سال نو را با تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردها و در دو یا سه سال اخیر با حضور تعداد زیادی از مشاغل در شبکه های اجتماعی به یاد می آوریم. عیدی یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت ها برای استفاده بهینه از وقت و بودجه خود است. با راه اندازی کمپین بازاریابی نوروزی ، شرکت ها می توانند میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند و برند خود را به گوش مشتریان خود برسانند. به همین دلیل ، تاکنون کمپین های متنوع و جذابی برای نوروز اجرا شده است و بسیار مهم است که با مطالعه و دانستن صدها روش موجود برای اجرای کمپین ، بهترین ها را انتخاب کنیم تا بتوانیم تجربه خرید خوبی را برای مشتریان ما.

خوشبختانه هنوز چند هفته به آغاز تعطیلات عید باقی مانده است و شما این فرصت را دارید که با تهیه یک استراتژی مناسب ، کمپین تبلیغاتی عید نوروز خود را برنامه ریزی کرده و فروش خود را دو یا سه برابر افزایش دهید. در ادامه ، ما 11 روش موثر برای اجرای کمپین تبلیغاتی نوروز را شرح خواهیم داد.

1. قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید

استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای اجرای یک کمپین بازاریابی نوروزی است. کاربران ایرانی هر روز وقت زیادی را در اینستاگرام ، توییتر ، تلگرام و لینکدین می گذرانند. به عنوان مثال ، می توانید کمپین خود را با اینستاگرام شروع کرده و سپس به سایر شبکه های اجتماعی گسترش دهید. در تصویر زیر ، طبق hootsuite ، تعداد کاربران هر شبکه اجتماعی را می بینید. همانطور که مشاهده می کنید ، شبکه های اجتماعی به دلیل تعداد زیادی از کاربران که در آن گنجانده شده است ، ظرفیت های زیادی برای شرکت ها برای تبلیغ و فروش محصولات مختلف فراهم می کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید طراحی پست خلاقانه و در نظر گرفتن هدیه است. فرض کنید فروشگاه های زنجیره ای هستید. شما عکسی را در اینستاگرام فروشگاه خود قرار می دهید و در زیرنویس از مخاطبان خود می خواهید که بهترین هدیه ای را که دریافت کرده اند یا بهترین هدیه ای را که دوست دارند دریافت کنند ، در نظر بنویسند. در ادامه زیرنویس ، اضافه کنید که به عنوان مثال ، در تاریخ 11 مارس ، یک قرعه کشی بین نظرات انجام می شود و برنده کارت هدیه 200000 تومانی از این فروشگاه دریافت می کند و برنده می تواند از آن استفاده کند ، به عنوان مثال ، تا پایان 13 فروردین.

بسیاری از مراجع پس از ورود به صفحه شما ، اولین خرید خود را با استفاده از کد ارجاع انجام می دهند. بهتر است بعد از خرید اول پیشنهاد ویژه دیگری به آنها بدهید تا آنها دوباره بخواهند به شما سر بزنند و از محصولات شما استفاده کنند.

بازاریابی ارجاعی برای مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه و برند شما یک برنامه برد-برد است. استفاده از این روش علاوه بر افزایش وفاداری مشتریان موجود ، به جذب مشتریان جدید نیز کمک می کند. طبق گفته Saasquatch ، شصت و هفت درصد از مراجعه کنندگان مشتری می شوند و اولین خرید خود را با تخفیف کد ارجاع ثبت می کنند. در نتیجه ، آنچه شما نیاز دارید یک کد تبلیغاتی هدیه برای مشتریان وفادار خود است. از آنها بخواهید این کد را به خانواده یا عزیزان شما هدیه دهند. اطمینان حاصل کنید که این کد تشویقی را بسیار واضح توضیح داده و آنها را به اندازه کافی در مورد مزایا و مزایای استفاده از این کد آگاه کنید.

4- فروش خود را با استفاده از کوپن و تخفیف ویژه افزایش دهید

چه چیزی می تواند برای مشتری جذاب تر از کد تخفیف باشد؟ با در نظر گرفتن کد تخفیف مناسب برای مشتریان فعلی یا بالقوه خود ، می توانید درآمد فروش خود را چندین برابر کنید. به طور کلی ، با استفاده از کدهای تخفیف ، مشتریان تا 24٪ بیشتر از بودجه عادی خود برای تجارت شما هزینه می کنند.

البته بهتر است برای دریافت کد تخفیف منتظر روزهای خاصی مانند عید نباشید و از فرصت های مختلف برای جذب مشتری استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید به بازدیدکنندگان وب سایت خود پیشنهاد دهید تا فرم ثبت نام را پر کرده و در سفارش بعدی خود 10٪ تخفیف بگیرند.

5. بسته هدیه خود را طراحی کنید

یک بسته هدیه جذاب تهیه کنید و از آن استفاده کنید تا به شما احساس خوبی در سال جدید بدهد. روزهای سال های جدید پر از احساسات خوب و بازدید است. سعی کنید با تهیه یک بسته خلاقانه احساسات خود را هیجان زده و نیازها و هدایای سال نو مشتریان را برآورده کنید.

به سادگی قرار دادن محصولات خود با هم در همان قیمت معمول هیچ ارزش افزوده ای برای مشتریان ندارد. در نتیجه ، شما باید برای طراحی بسته بندی وقت بگذارید و به مشتریان خود ارزش افزوده بدهید تا هنگام استفاده از آنها ، احساس کنند شما به آنها اهمیت می دهید و به آنها و نیازهای آنها اهمیت می دهید.

البته شما باید از عناصر طراحی برای زیبایی آن استفاده کنید و برند خود را در ذهن مخاطب یادآوری کنید. شما می توانید تم New Years را در آرم خود پیاده سازی کنید و مانند Google ، آرم خود را به همین مناسبت تغییر دهید.

6. از Google Ads استفاده کنید

در دو یا سه ماه منتهی به عید رقابت بین شرکت ها بسیار زیاد است. از آنجا که یکی از اولین کارهایی که کاربران برای تأمین نیازهای خود انجام می دهند جستجوی گوگل است ، برای پیروزی و ماندن در این فضای رقابتی ، باید کمپین Google Ads خود را از کلمات کلیدی دیگر به کلمات کلیدی شب عید تغییر دهید. .

به عنوان مثال ، کلمه کلیدی زیبایی بینی در طول سال جستجو می شود ، اما جستجوی عباراتی مانند نظافت منزل یا چیدمان سفره هفته در روزهای منتهی به عید بسیار زیاد می شود. بنابراین ، اگر قصد دارید بخشی از بودجه بازاریابی خود را در Google Ads هزینه کنید ، حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید تا فروش خود را که مربوط به تجارت شما و تعطیلات است ، دو برابر کنید.

7. از تبلیغات کلیک استفاده کنید

از آنجا که کاربران همیشه در وب حضور دارند ، به ویژه در روزهای منتهی به عید ، تبلیغات کلیک به شما این فرصت را می دهد تا دائماً در چشم کاربران باشید. برای افزایش فروش و بازدید از وب سایت خود می توانید از تبلیغات مشابه جدید یا مشابه استفاده کنید. همچنین می توانید برای افزایش آگاهی از برند و آشنایی بسیاری از کاربران با نام تجاری خود ، از تبلیغات بنری یا هدف گیری مجدد استفاده کنید.

یکی از گزینه های ویژه ای که اخیراً با پیشرفت فناوری در اختیار فروشگاه های آنلاین قرار گرفته است ، هدف گذاری مجدد محصول است. اگر فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید در تعطیلات فروش خود را دو برابر کنید ، توصیه می کنیم محصولات را مجدداً تغییر مسیر دهید. این الگوریتم هم کاربرانی را که وارد وب سایت شما شده اند و هم محصولی را که در وب سایت شما دیده اند ردیابی می کند ، از آن محتوای تبلیغاتی ایجاد می کند و در صفحات وب مختلف برای کاربران مورد نظر نمایش می دهد. بنابراین ، احتمال کلیک کاربران بر روی محتوای آگهی و تولید محصول مورد نظر 5-9 برابر است.

در متن همکاری Snapfood و Yektant که در حال انجام است ، مثال استفاده از انواع مختلف تبلیغات Yektant را به طور کامل توضیح داده ایم. در این مقاله خواهید آموخت که اسنپ فود چگونه توانسته با کمک مجدد هدف گذاری محصول ، هزینه دریافت هر سفارش را تا 60٪ کاهش دهد.

8. ارسال اطلاعیه های فشار برای مشتریان خود

یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال که اخیراً در ایران توسعه یافته و توسط شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است ، هشدار از طریق فشار است. ارسال پیام مشابه ارسال پیام کوتاه است با این تفاوت که به دلیل تصویر ، عنوان و متن بسیار سودآورتر است و مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کند. می توانید اعلان های فشاری را هم برای مشتری های خود و هم برای تعداد زیادی از کاربران در وب ارسال کنید.

بسیاری از شرکت ها برای مشتریان خود جلد ارسال می کنند و آنها را از تخفیف یا جشنواره های ویژه فروشگاه خود مطلع می کنند. از طرف دیگر ، شرکت هایی که می خواهند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از مردم را آگاه کنند ، برای اطلاع رسانی از ارسال اعلان های فشار استفاده می کنند.

اگر قصد دارید فشار خود را فقط برای کاربرانی ارسال کنید که سرویس اطلاع رسانی فشار شما را پذیرفته اند ، می توانید از سرویس اطلاع رسانی فشار Whisper کمک بگیرید ، و اگر می خواهید گزارش گسترده تری ارائه دهید و برای بسیاری از کاربران در وب که ممکن است شما نباشید ، گزارش دهید. کاربر. اعلان های فشار را ارسال کنید ، می توانید از تبلیغات اطلاع رسانی فشار استفاده کنید.

9. برای نوروز یک فرود جذاب طراحی کنید

استفاده از روشهای مختلف تبلیغات کافی نیست. برای جلب توجه کاربران و درگیر کردن آنها با نام تجاری خود ، به یک صفحه فرود مناسب برای نوروز نیاز دارید. طراحی یک صفحه جذاب جذاب به افزایش تعامل کاربران با کمپین تبلیغاتی شما کمک می کند. برای جذابیت بیشتر صفحه فرود می توانید ویدیوی مناسبی را در صفحه قرار دهید که کاربر را به خود جلب کند و نرخ تبدیل را به 86٪ افزایش دهید.

بهتر است یک برچسب متناسب با فضای سال نو داشته باشید و بسته های تخفیف یا محصولات پرفروش خود را در صفحه فرود بیان کنید. طراحی صفحه فرود که هم با فضای New Years و هم با نام تجاری شما سازگار باشد ، نه تنها فروش شما را افزایش می دهد ، بلکه آگاهی از برند شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و بسیاری از کاربران با نام تجاری شما آشنا می شوند.

10. از گزارش آگهی استفاده کنید

گزارش های تبلیغاتی یکی از ابزارهای مفیدی است که بسیاری از شرکت ها برای راه اندازی کمپین بازاریابی نوروز از آن استفاده می کنند. یکی از مزایای اصلی گزارش دهی ، گرفتن بک لینک برای کلمات کلیدی مورد نظر شماست. فرض کنید شما محتوای مربوطه را با کلمه کلیدی “نظافت منزل” ایجاد کرده اید و می خواهید محتوای شما پس از جستجوی کاربر در خانه در Google ، در نتایج صفحه اول Google به کاربر نشان داده شود. یکی از روش های موثر برای انجام این کار انتشار گزارش در وب سایت های معتبر و دریافت بک لینک با کیفیت است.

گزارش های تبلیغاتی همچنین به شرکت ها کمک می کند تا راحت تر ارتباط برقرار کنند و روابط عمومی را موثرتر کنند. به عنوان مثال ، فرض کنید تبلیغی را برای کمپین خود اجرا می کنید به نام گزارش تبلیغات. به این ترتیب ، کاربران وب محتوای شما را در وب سایت های معتبر مشاهده می کنند و توجه آنها را به برند و اخبار مورد نظر شما جلب می کنند.

از طرف دیگر ، بسترهایی مانند تریبون وجود دارد که انتشار گزارشات تبلیغاتی را در وب سایت های معتبر مختلف آسان می کند و با بسته های مختلفی که ارائه می دهند ، این فرصت را به شرکت ها می دهند تا گزارش های خود را به روشی مقرون به صرفه و با کیفیت منتشر کنند.

۱۱. محصولات پرفروش خود را ارائه دهید

برای کمک به مشتریان در یافتن محصولات یا خدمات مورد نیاز خود ، بهتر است بهترین محصولات فروش یا محصولات مناسب فصل خود را با طراحی زیبا و بوی نوروز در اختیار آنها قرار دهید. مشاوره شما به عنوان صاحب مشاغل به مشتریان شما در انتخاب یک محصول کمک می کند و انتخاب آنها را آسان می کند. بهتر است در مورد هر یک از محصولات خود از مشتری بیشتر آگاهی داشته باشید ، از قسمت نظرات کاربر غافل نشوید.

یک نکته کلی و کاربردی

بهتر است برای اجرای یک کارزار موفق تر ، نکته بعدی را در 11 مرحله اعمال کنید.

احساسات کاربران را تحریک کنید

نوروز یکی از آن مواقع سال است که همه در کنار عزیزان و خانواده خود هستند و فضای احساسی زیادی وجود دارد. زمانی است که مردم عشق و علاقه خود را نسبت به عزیزانشان ابراز می کنند. بنابراین ، بسیار مهم است که کمپین بازاریابی عید شما به گونه ای باشد که احساسات کاربران را بیدار کند. با ایجاد جذابیت عاطفی برای کاربران ، می توانید به سطح تصمیم گیری احساسی آنها رسیده و قدرت خرید خود را افزایش دهید.

محصولات و خدمات خود را در قالب داستان های جذاب و جذاب بگویید. سعی کنید با توصیف محصولات در یک داستان یا شرایط ، محصول را در جای مناسب ذهن مشتری ثبت کنید. حتی می توانید مخاطبان خود را به جای نوشتن توصیف خشک و جذاب از محصول ، با یک ویدیوی رنگارنگ و پرانرژی جذب کنید.

اخرین حرف

سال نو یکی از بهترین زمان ها برای شرکت ها و مشتریان است. این روزها افراد زیادی وقت و بودجه خود را در کنار عزیزانشان سپری می کنند ، هدایای زیبایی می دهند و برنامه های مختلفی مانند سرگرمی یا مسافرت می گذارند. از طرف دیگر ، این فرصت خوبی را برای شرکت ها فراهم می کند تا یک کمپین تبلیغاتی موثر داشته و درآمد خود را 2-3 برابر افزایش دهند.

فقط چند هفته به سال جدید باقی مانده است ، اما نگران نباشید! هم اکنون نیز می توانید کمی خلاقیت به روش های فوق بیفزایید و برای عید امسال یک کمپین تبلیغاتی جذاب اجرا کنید. اگر می خواهید از تبلیغات آنلاین YektanT استفاده کنید ، فقط روی دکمه زیر کلیک کنید یا اطلاعات تماس خود را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

از چه روش های بازاریابی استفاده می کنید؟ اگر در این زمینه س questionsال یا تجربه ای دارید ، حتماً این موضوع را با ما در میان بگذارید.