نوروز یکی از قدیمی ترین جشن های باقی مانده از دوران باستان است. در ایام عید ، مردم ایران فرا رسیدن سال نو را جشن می گیرند. از آنجا که فضای عید مملو از بازدید و هدیه دادن و دریافت است ، سالهاست که شرکت ها با راه اندازی کمپین تبلیغاتی عید نوروز ، سال جدید را فرصتی برای افزایش فروش و افزایش ارتباط با مشتری می دانند.

همه ما سال نو را با تبلیغات تلویزیونی ، بیلبوردها و در دو یا سه سال اخیر با حضور تعداد زیادی از مشاغل در شبکه های اجتماعی به یاد می آوریم. عیدی یکی از بهترین فرصت ها برای استفاده هرچه بیشتر شرکت ها از زمان و بودجه خود است. با راه اندازی کمپین بازاریابی نوروزی ، شرکت ها می توانند میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند و برند خود را به گوش مشتریان برسانند. به همین دلیل ، تاکنون کمپین های متنوع و جذابی برای نوروز اجرا شده است و بسیار مهم است که با مطالعه و دانستن صدها روش موجود برای اجرای کمپین ، بهترین ها را انتخاب کنیم تا بتوانیم تجربه خرید خوبی را برای مشتریان ما.

خوشبختانه هنوز چند هفته به آغاز تعطیلات عید باقی مانده است و شما این فرصت را دارید تا با تهیه یک استراتژی صحیح ، برنامه تبلیغات عید نوروز خود را برنامه ریزی کرده و فروش خود را دو یا سه برابر کنید. در زیر ، 11 روش موثر برای اجرای کمپین تبلیغاتی نوروز را شرح خواهیم داد.

1. قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید

استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای اجرای یک کمپین بازاریابی نوروزی است. کاربران ایرانی هر روز وقت زیادی را در اینستاگرام ، توییتر ، تلگرام و لینکدین می گذرانند. به عنوان مثال ، می توانید کمپین خود را با اینستاگرام شروع کرده و سپس به سایر شبکه های اجتماعی گسترش دهید. در تصویر زیر ، طبق hootsuite ، می توانید تعداد کاربران هر شبکه اجتماعی را مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، شبکه های اجتماعی به دلیل تعداد زیادی از کاربران که در آن گنجانده شده است ، ظرفیت های زیادی برای شرکت ها برای تبلیغ و فروش محصولات مختلف فراهم می کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید طراحی پست خلاقانه و در نظر گرفتن هدیه است. فرض کنید فروشگاه های زنجیره ای هستید. شما عکسی را در اینستاگرام فروشگاه خود ارسال می کنید و در زیرنویس از مخاطبان خود می خواهید که بهترین هدیه ای را که دریافت کرده اند یا بهترین هدیه ای را که دوست دارند دریافت کنند ، در نظر بنویسند. در ادامه افسانه اضافه کنید که به عنوان مثال ، در تاریخ 11 مارس بین نظرات قرعه کشی می شود و برنده کارت هدیه 200000 تومانی از این فروشگاه دریافت می کند و برنده می تواند از آن استفاده کند ، به عنوان مثال ، تا پایان 13 فروردین.

اجرای چنین کمپینی به شما این امکان را می دهد که برند خود را با هزینه نسبتاً کم به تعداد زیادی از مخاطبان ارائه دهید و آگاهی از برند خود را تا حد زیادی افزایش دهید. مطمئن شوید که این جایزه هم برای برند شما و هم برای مشتریان مناسب ، جذاب و منصفانه است. انصاف هدیه و جذابیت عکس ها و زیرنویس های نشریات باعث می شود مطالب شما در بین کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته شود. توضیح همه قوانین مسابقه به روش روشن و مختصر همچنین به تعامل بیشتر کاربران و افزایش اشتراک کمک می کند.

۲. ایمیل مارکتینگ و مجموعه سرب خود را افزایش دهید

اگرچه ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی دیجیتال است ، اما هنوز هم یکی از موثرترین روش های جمع آوری سرنخ است و به افزایش روابط بین شما و تجارت شما کمک می کند.

در روزهای منتهی به عید سعی کنید هفته ای یا دو هفته یک بار از خبرنامه ایمیل خود استفاده کنید و ایمیل های ارزشمند و مناسبی را برای مشتریان خود ارسال کنید. این روزها فرصتی مناسب برای آگاهی مشتریان از پیشنهادات و تخفیف های ویژه شما است. حتی می توانید از این فرصت استفاده کرده و کالای جدیدی را معرفی کرده و یا در مورد به روزرسانی محصولات قبلی اطلاعات کسب کنید. با استفاده از یک خبرنامه ایمیل ، به ویژه در این روزهای خاص ، علاوه بر اینکه مشتری را در مورد تخفیف ها یا محصولات جدید مطلع می کنید ، آگاهی از برند خود را نیز افزایش داده و برند خود را برای مشتری تکرار می کنید.

برای استفاده بیشتر از آدرس ایمیل خود ، باید ایمیل را برای مشتریان هدف خود در زمان مناسب ارسال کنید و متن ایمیل را تا آنجا که ممکن است برای گیرنده شخصی سازی کنید. به عنوان مثال ، اگر بیشتر مشتریان شما شاغل هستند ، می توانید بین 7 صبح تا 9 صبح برای آنها ایمیل ارسال کنید و آنها را با نام و نام خانوادگی خود در متن ایمیل خطاب کنید. یا مثلاً مشتریان خود را بر اساس محصولی که استفاده می کنند در پنج گروه مختلف دسته بندی کنید و پنج محتوای ایمیل مختلف را برای هر گروه در نظر بگیرید.

اگر هدف شما ارسال ایمیل ، گزارش پیشنهاد ویژه یا معرفی کالای جدید است ، بهتر است در ابتدای ایمیل به پیشنهاد جذاب خود اشاره کرده و مردم را در مورد اطلاعات لازم در مورد نحوه استفاده از آن آگاه کنید.

3. جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی ارجاعی

بازاریابی مراجعه یا بازاریابی دهان به دهان ، یکی از موثرترین روش های بازاریابی در بین شرکت ها است. با استفاده صحیح و جذاب از بازاریابی ارجاعی ، مشتریان فعلی شما محصولات و خدمات خود را به اطرافیان خود ارائه می دهند و از این طریق ، با هزینه نسبتاً کم ، فروش شما حتی گاهی دو برابر می شود.

با ارائه پیشنهادات جذاب به مشتریان فعلی خود می توانید آنها را ترغیب کنید محصولات و خدمات خود را به اطرافیان خود توصیه کنند. به عنوان مثال ، در یک برنامه بازاریابی ارجاع ، می توانید یک کد ارجاع به مشتری فعلی خود ارائه دهید تا کد تخفیف خود را به اطرافیان ارائه دهید. اگر نامزد از کد شناسایی استفاده کند ، هم مشتری فعلی خرید بعدی و هم نامزد خرید اول 20٪ تخفیف دریافت می کنند.

بسیاری از مراجع پس از ورود به صفحه شما ، اولین خرید خود را با استفاده از کد ارجاع انجام می دهند. بهتر است بعد از خرید اول پیشنهاد ویژه دیگری به آنها بدهید تا آنها دوباره بخواهند به شما سر بزنند و از محصولات شما استفاده کنند.

بازاریابی ارجاعی برای مشتریان فعلی و بالقوه و برند شما یک برنامه برد-برد است. استفاده از این روش علاوه بر افزایش وفاداری مشتریان موجود ، به جذب مشتریان جدید نیز کمک می کند. طبق گفته Saasquatch ، شصت و هفت درصد از مراجعه کنندگان مشتری می شوند و اولین خرید خود را با تخفیف کد ارجاع ثبت می کنند. در نتیجه ، آنچه شما نیاز دارید یک کد تبلیغاتی هدیه برای مشتریان وفادار خود است. از آنها بخواهید این کد را به خانواده یا عزیزان شما هدیه دهند. اطمینان حاصل کنید که این کد تشویقی را بسیار واضح توضیح داده و آنها را به اندازه کافی در مورد مزایا و مزایای استفاده از این کد آگاه کنید.

4- فروش خود را با استفاده از کوپن و تخفیف ویژه افزایش دهید

چه چیزی می تواند برای مشتری جذاب تر از کد تخفیف باشد؟ با در نظر گرفتن کد تخفیف مناسب برای مشتریان فعلی یا بالقوه خود ، می توانید درآمد فروش خود را چندین برابر کنید. به طور کلی ، با استفاده از کدهای تخفیف ، مشتریان تا 24٪ بیشتر از بودجه عادی خود برای تجارت شما هزینه می کنند.

البته بهتر است برای دریافت کد تخفیف منتظر روزهای خاصی مانند عید نباشید و از فرصت های مختلف برای جذب مشتری استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید به بازدیدکنندگان وب سایت خود پیشنهاد دهید تا فرم ثبت نام را پر کرده و در سفارش بعدی خود 10٪ تخفیف بگیرند.

5. بسته هدیه خود را طراحی کنید

یک بسته هدیه جذاب تهیه کنید و از آن استفاده کنید تا به شما احساس خوبی در سال جدید بدهد. روزهای سال های جدید پر از احساسات خوب و بازدید است. سعی کنید با تهیه یک بسته خلاقانه احساسات خود را هیجان زده کرده و نیازها و هدایای سال نو مشتریان را برآورده کنید.

به سادگی قرار دادن محصولات خود در یک قیمت منظم برای مشتریان هیچ ارزش افزوده ای ندارد. در نتیجه ، باید برای طراحی بسته بندی وقت بگذارید و ارزش افزوده ای به مشتریان خود ارائه دهید تا هنگام استفاده از آنها ، احساس كنند كه شما به آنها اهمیت می دهید و به آنها و نیازهای آنها اهمیت می دهید.

البته شما باید از عناصر طراحی برای زیبایی آن استفاده کنید و برند خود را در ذهن مخاطب یادآوری کنید. شما می توانید تم New Years را در آرم خود پیاده سازی کنید و مانند Google ، آرم خود را به همین مناسبت تغییر دهید.

6. از Google Ads استفاده کنید

در دو یا سه ماه منتهی به عید رقابت بین شرکت ها بسیار زیاد است. از آنجا که یکی از اولین کارهایی که کاربران برای تأمین نیازهای خود انجام می دهند جستجوی گوگل است ، برای پیروزی و ماندن در این فضای رقابتی ، باید کمپین Google Ads خود را از کلمات کلیدی دیگر به کلمات کلیدی شب عید تغییر دهید. .

به عنوان مثال ، کلمه کلیدی جراحی زیبایی بینی در طول سال جستجو می شود ، اما جستجوی عباراتی مانند نظافت منزل یا چیدن میز برای هفته در روزهای منتهی به عید بسیار زیاد می شود. بنابراین اگر قصد دارید بخشی از بودجه بازاریابی خود را در Google Ads هزینه کنید ، حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید تا فروش خود را که مربوط به تجارت شما و تعطیلات است ، دو برابر کنید.

7. از تبلیغات کلیک استفاده کنید

از آنجا که کاربران همیشه در وب حضور دارند ، به ویژه در روزهای منتهی به عید ، تبلیغات کلیکی این فرصت را به شما می دهد تا دائماً در چشم کاربران باشید. برای افزایش فروش و بازدید از وب سایت خود می توانید از تبلیغات مشابه جدید یا مشابه استفاده کنید. همچنین می توانید برای افزایش آگاهی از نام تجاری و آشنایی بسیاری از کاربران با نام تجاری خود ، از تبلیغات بنر یا هدایت مجدد استفاده کنید.

یکی از گزینه های ویژه ای که اخیراً با پیشرفت فناوری در اختیار فروشگاه های آنلاین قرار گرفته است ، هدف گذاری مجدد محصول است. اگر فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید در تعطیلات فروش خود را دو برابر کنید ، توصیه می کنیم محصولات را مجدداً تغییر مسیر دهید. این الگوریتم هم کاربرانی را که وارد وب سایت شما شده اند و هم محصولی را که در وب سایت شما دیده اند ردیابی می کند ، از آن محتوای تبلیغاتی ایجاد می کند و در صفحات وب مختلف برای کاربران مورد نظر نمایش می دهد. بنابراین ، احتمال کلیک کاربران بر روی محتوای آگهی و تولید محصول مورد نظر 5-9 برابر است.

در متن همکاری Snapfood و Yektant که در حال انجام است ، مثال استفاده از تبلیغات مختلف Yektant را به طور کامل توضیح داده ایم. در این مقاله خواهید آموخت که چگونه اسنپ فود با کمک مجدد هدف گذاری محصول توانست هزینه هر سفارش را تا 60٪ کاهش دهد.

8- ارسال کاورهای اعلان به مشتریان خود

یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال که اخیراً در ایران توسعه یافته و توسط شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است ، هشدار از طریق فشار است. پیام فشرده شبیه پیام کوتاه است با این تفاوت که بسیار سودآورتر است و به دلیل تصویر ، عنوان و متنش مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کند. می توانید اعلان های فشاری را هم برای مشتریان خود و هم برای تعداد زیادی از کاربران در وب ارسال کنید.

بسیاری از شرکت ها برای مشتریان خود جلد ارسال می کنند و آنها را از تخفیف یا جشنواره های ویژه فروشگاه خود مطلع می کنند. از طرف دیگر ، شرکت هایی که می خواهند در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از مردم را مطلع کنند ، برای اطلاع رسانی از ارسال اعلان های فشار استفاده می کنند.

اگر قصد دارید فشار خود را فقط برای کاربرانی ارسال کنید که سرویس اطلاع رسانی فشار شما را پذیرفته اند ، می توانید از سرویس اطلاع رسانی فشار Whisper کمک بگیرید ، و اگر می خواهید گزارش گسترده تری ارائه دهید و برای بسیاری از کاربران در وب که ممکن است شما نباشید ، گزارش دهید. کاربر. اعلان های فشار را ارسال کنید ، می توانید از تبلیغات اطلاع رسانی فشار استفاده کنید.

9. برای نوروز یک فرود جذاب طراحی کنید

استفاده از روشهای مختلف تبلیغات کافی نیست. برای جلب توجه کاربران و درگیر کردن آنها با نام تجاری خود ، به یک صفحه فرود مناسب برای نوروز نیاز دارید. طراحی یک صفحه جذاب جذاب به افزایش تعامل کاربران با کمپین تبلیغاتی شما کمک می کند. برای جذابیت بیشتر صفحه فرود می توانید ویدیوی مناسبی را در صفحه قرار دهید که کاربر را به خود جلب کند و نرخ تبدیل را به 86٪ افزایش دهید.

داشتن یک برچسب متناسب با فضای سال نو بهتر است و بسته های تخفیف یا محصولات پرفروش خود را در صفحه اصلی بیان کنید. طراحی صفحه فرود که هم از فضای سال نو پشتیبانی می کند و هم از برند شما نه تنها فروش شما را افزایش می دهد بلکه آگاهی از برند شما را تا حدود زیادی افزایش می دهد و بسیاری از کاربران با نام تجاری شما آشنا می شوند.

10. از گزارش آگهی استفاده کنید

گزارش های تبلیغاتی یکی از ابزارهای مفیدی است که بسیاری از شرکت های مختلف برای راه اندازی کمپین بازاریابی نوروزی استفاده می کنند. یکی از مزایای اصلی گزارش دهی ، گرفتن بک لینک برای کلمات کلیدی مورد نظر شماست. فرض کنید محتوای مربوطه را با کلمه کلیدی “نظافت منزل” ایجاد کرده اید و می خواهید پس از جستجوی کاربر در خانه در Google ، محتوای شما در نتایج صفحه اول Google به کاربر نشان داده شود. یکی از روش های موثر برای انجام این کار انتشار گزارش در وب سایت های معتبر و دریافت بک لینک با کیفیت است.

انتشار گزارش های تبلیغاتی همچنین به شرکت ها کمک می کند تا راحت تر ارتباط برقرار کنند و یک دپارتمان روابط عمومی موثرتر داشته باشند. به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک تبلیغ برای کمپین خود اجرا می کنید به نام گزارش آگهی. به این ترتیب ، کاربران وب محتوای شما را در وب سایت های معتبر مشاهده می کنند و توجه آنها را به برند و اخبار مورد نظر شما جلب می کنند.

از طرف دیگر ، بسترهایی مانند تریبون وجود دارد که انتشار گزارشات تبلیغاتی را در وب سایت های معتبر مختلف آسان می کند و با بسته های مختلفی که ارائه می دهند ، این فرصت را به شرکت ها می دهند تا گزارش های خود را به روشی مقرون به صرفه و با کیفیت منتشر کنند.

۱۱. محصولات پرفروش خود را ارائه دهید

برای کمک به مشتریان در یافتن محصولات یا خدمات مورد نیاز خود ، بهتر است بهترین محصولات فروش یا محصولات مناسب فصل خود را با طراحی زیبا که بوی نوروز دارد ، در اختیار آنها قرار دهید. مشاوره شما به عنوان صاحب مشاغل به مشتریان شما در انتخاب یک محصول کمک می کند و انتخاب آنها را آسان می کند. بهتر است در مورد هر یک از محصولات خود از مشتری بیشتر آگاهی داشته باشید ، از قسمت نظرات کاربر غافل نشوید.

یک نکته کلی و کاربردی

بهتر است برای اجرای یک کارزار موفق تر ، نکته بعدی را در 11 مرحله اعمال کنید.

احساسات کاربران را تحریک کنید

نوروز یکی از آن مواقع سال است که همه در کنار عزیزان و خانواده خود هستند و فضای احساسی زیادی وجود دارد. زمانی است که مردم عشق و علاقه خود را نسبت به عزیزانشان ابراز می کنند. بنابراین ، بسیار مهم است که کمپین بازاریابی عید شما به گونه ای باشد که احساسات کاربران را بیدار کند. با ایجاد جذابیت عاطفی برای کاربران ، می توانید به سطح تصمیم گیری احساسی آنها رسیده و قدرت خرید خود را افزایش دهید.

محصولات و خدمات خود را در قالب داستان های جذاب و جذاب بگویید. سعی کنید با توصیف محصولات در یک داستان یا شرایط ، محصول را در جای مناسب ذهن مشتری ثبت کنید. شما حتی می توانید مخاطبان را به جای نوشتن توصیف خشک و جذاب از محصول ، با یک ویدیوی رنگارنگ و پرانرژی جذب کنید.

اخرین حرف

سال نو یکی از بهترین زمان ها برای شرکت ها و مشتریان است. این روزها بسیاری از مردم وقت و بودجه خود را در کنار عزیزانشان می گذرانند ، هدایای زیبایی می دهند و برنامه های مختلفی مانند سرگرمی یا مسافرت می گذارند. از طرف دیگر ، این فرصت خوبی را برای شرکت ها فراهم می کند تا یک کمپین تبلیغاتی موثر داشته و درآمد خود را 2-3 برابر افزایش دهند.

فقط چند هفته به سال جدید باقی مانده است ، اما نگران نباشید! همین حالا هم می توانید کمی خلاقیت خود را ادویه کنید و امسال یک کمپین تبلیغاتی جذاب عید را طراحی و اجرا کنید. اگر می خواهید از تبلیغات آنلاین YektanT استفاده کنید ، فقط روی دکمه زیر کلیک کنید یا اطلاعات تماس خود را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

از چه روش های بازاریابی استفاده می کنید؟ اگر در این زمینه س questionsال یا تجربه ای دارید ، حتماً این موضوع را با ما در میان بگذارید.