24 روش عملی برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین.

یکی از نگرانی های دائمی فروشگاه های آنلاین این است که چه روش هایی برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین موجود است. در این مقاله سعی شده است 24 مثال برای افزایش فروش عملی با مثالهای محلی به طور خلاصه به شما معرفی شود.

راه های افزایش فروش فروشگاه آنلاین
1. کوپن و تخفیف ارائه دهید

کوپن ها همیشه جز important مهمی در تبلیغات خرده فروشی آنلاین بوده اند. بنابراین ، نیازی نیست که در مورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیده اید که از بزرگترین فروشگاه های آنلاین در ایران گرفته تا جدیدترین ها ، آنها همیشه کد تخفیف را به مناسبت ها ، روش ها و بهانه های مختلف ارائه می دهند. اما باید بدانید که می توان از کوپن های تخفیف استفاده بهتری کرد ، این مسئله فقط در افزایش انگیزه خرید نقش دارد. کوپن ها همچنین می توانند به عنوان طعمه ای برای جذب مشترکان ایمیل جدید عمل کرده و سپس آنها را از طریق بازاریابی ایمیل به مشتریان وفادار ما تبدیل کنند. مقاله آموزش بازاریابی از طریق ایمیل در این زمینه مفید خواهد بود. در تصویر زیر مشاهده می کنید که فروشگاه اینترنتی مدیسه از کد تخفیف به عنوان مشوق دریافت ایمیل استفاده کرده است.

۲. ارائه کتاب های الکترونیکی و … (آهن ربا)

بر اساس نمودار زیر ، نرخ تبدیل متوسط ​​از فروشگاه آنلاین به خریداران از 2 تا 3 درصد است. البته این میانگین جهانی است و در ایران بر اساس داده های موجود برای پلتفرم Yektant ، این میانگین در حدود 0.1 تا 1 درصد است. بنابراین حداقل 97٪ این بازدیدکنندگان کارهای بیشتری برای خریدار شدن دارند.

همانطور که می دانید ، محتوای وبلاگ بازدید کننده را به خود جلب می کند. یکی از اهداف بازاریابی محتوا ، تبدیل ترافیک به مشترکان است (بازاریابی محتوا چیست). کتاب های الکترونیکی و سایر آهنرباهای سرب (آهن ربا ، هر چیزی که برای دریافت و اشتراک آدرس ایمیل کاربران به صورت رایگان ارائه می دهید) مانند لیست چک ، دوره های کوتاه ، ابزارها و موارد دیگر. پیشنهاد دهید بازدید کنندگان را ترغیب کنید آدرس ایمیل خود را به شما بدهند. ماده 10 راه های شروع تولید محتوا فروشگاه آنلاین شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

به آنچه می توانید برای کمک به مشتری احتمالی در حل یک مشکل ارائه دهید ، فکر کنید. آهنربا سرب باید چیزی با ارزش باشد که بتواند هزینه آن را پرداخت کند ، اما به صورت رایگان ارائه می شود.

افزایش فروش فروشگه اینترنتی کتاب الکترونیک

۳. ارائهٔ برنامهٔ وفاداری (Loyalty Program)

شما فقط نمی‌خواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه می‌خواهید به خرید از شما ادامه بدهند. برندهای تجارت الکترونیک با ایجاد احساس ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خود به این هدف می‌رسند. برای انجام این کار از طریق یک برنامهٔ وفاداری مشتری به آنها پاداش‌های ارزشمندی بدهید. برنامهٔ وفاداری‌ای ایجاد کنید که به مشتریان انگیزه‌ای برای خریدهای بیشتر یا هزینه کردن مبلغ بیشتری در هر خرید می‌دهد. برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد.

در برنامهٔ وفاداری می‌توانید برای انجام کارهایی به‌جز خرید نیز به مشتریان پاداش بدهید، کارهایی مانند نوشتن نقد و بررسی محصول، به اشتراک گذاشتن صفحات و مطالب شما و ارسال عکس و … . برنامه وفاداری الوپیک را در زیر می‌بینید.

4. جایزه بدهید

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. با دادن پاداش به مردم ، صحبت خود را در مورد مارک تجاری خود وادار کنید. ارتقا awards جوایز در وب سایت ها و رسانه های اجتماعی ، برند شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار داده و ایمیل یا لیست فروش شما را گسترش می دهد. بامیلو با کمپینی مانند آنچه در زیر مشاهده می کنید مشتریان جدیدی ایجاد کرد.

5. برگزاری مسابقه

اجرای مسابقات اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکه اجتماعی یا کانال دیگری برگزار می کنید) یکی از بهترین راه هایی است که مارک های تجارت الکترونیکی یا فروشگاه های آنلاین می توانند با استفاده از آن کاربران بیشتری را از برند شما مطلع کنند ، جامعه ، بازدید و افزایش تعداد بازدید کنندگان از وب سایت شما و افزایش فروش شما.

بهترین راه ها برای اجرای مسابقات در شبکه های اجتماعی عبارتند از:

ایجاد هشتگ ویژه برای مسابقه ؛
یک تصویر یا فیلم برای اعلام مسابقه ایجاد کنید.
پست های نمونه ای ایجاد کنید که به کاربران القا می کند.
حقوق قانونی لازم برای استفاده مجدد از محتوای تولید شده توسط کاربر (CGU) را بدست آورید.
ارسال پست های برجسته در یک گالری در وب سایت و کانال های اجتماعی خود.
از قوانین آن شبکه پیروی کنید و سیاست های رقابت را منتشر کنید.
6. یک چالش ایجاد کنید

در حین تحقیق درباره این مقاله ، به یک تاکتیک سرگرم کننده برخوردم و فهمیدم که این تاکتیک – یعنی ایجاد یک چالش – ایده قدرتمندی است. همه کسانی که در این چالش شرکت می کنند انگیزه مشترکی دارند. آنها از ایده های شما استقبال می کنند ، احتمالاً محتوای شما را به اشتراک می گذارند و می توانند محصولات شما را خریداری کنند یا حداقل خاطرات شخصی و به یاد ماندنی از نام تجاری شما به دست می آورند. چالش هایی مانند # نه_به_ … چیزهای زیادی برای خود دیده اید.

7. فروش متقابل

یک پست وبلاگ SEMRush هوشمندانه توصیه می کند که ما برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین ، روی فروش گسترده محصولات خود تمرکز کنیم. به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری تلفن همراه را برای شما خریداری می کند ، پیشنهاد خرید محافظ صفحه یا کیف را نیز داشته باشید. یافتن این فرصت های عملی هنر شماست.

8. بفروشید

گران فروشی نیز یک روش موثر است. طبق Econsultancy ، این روش 20 برابر موثرتر از فروش متقابل است. اگر تنها تعداد معدودی وجود داشته باشد ، خریداران با هرکسی که مناسب به نظر می رسد تماس می گیرند. به این ترتیب شما قبل یا بعد از خرید موفق خرید بهتر و گران تری را به مشتری پیشنهاد می دهید ، زیرا در عین حال احتمال خرید کالای بعدی بعدی توسط مشتریان را افزایش می دهید. بنابراین فروشگاه خود را برای گران فروشی آماده کنید و موارد زیر را در نظر داشته باشید:

محصول پیشنهادی باید نیازهای اصلی مشتری را برآورده کند.
حساسیت به قیمت باید بسیار مهم باشد ، بنابراین باید در مورد مزایای اکثر ویژگی های ارائه شده کاملاً واضح باشید.
9. بهترین محصولات فروش را نشان دهید

اگر از یک فروشنده هتل بپرسید که غذای مورد علاقه آنها چیست ، احتمالاً آنها پاسخ خواهند داد: “این ماکارونی مورد علاقه ماست” یا “اگر واقعاً گرسنه هستید ، باید بگویم که همه واقعاً عاشق ما هستند” یا مواردی از این دست. . غذای توصیه شده آنها غذای شناخته شده و شناخته شده آنهاست ، یا غذایی است که به راحتی تهیه می شود یا برای آنها سود بیشتری نسبت به غذاهای دیگر دارد. بسیاری از رستوران ها با قرار دادن محبوب ترین غذاهای خود در فهرست غذاهای رستوران ، نیازی به طرح چنین سوالاتی ندارند. شرکت های تجارت الکترونیکی نیز می توانند همین کار را انجام دهند.

ذات انسان است که از جمعی پیروی می کند. خریداران نیز می توانند کمک کنند. محصولات پرفروش یا پرفروش ترین محصولات را در هر گروه به آنها نشان دهید. با این کار از سردرگمی خود کاسته و فروش خود را افزایش می دهید.

10. جادوگران تعاملی ایجاد کنید

برای خریداران راحت است که به فروشگاه های آنلاین اطلاعات و مشاوره ارائه دهند تا به آنها کمک کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند. شما می توانید از طیف گسترده ای از ابزارهای تعاملی در وب سایت خود استفاده کنید. از این ابزارها مانند ابزار ارتباط با مشتری ، بات های گفتگوی اینترنتی یا موتورهای توصیه استفاده کنید. این ابزارها به شما این امکان را می دهد که درست مانند آنچه که فروشنده می تواند برای کمک به شما انجام دهد ، یک سری سوال از مشتری بپرسید و بر اساس پاسخ های مشتری ، توصیه هایی را ارائه دهید. فروشگاه عینک آنلاین لوناتو محصول خود را براساس سبک چهره مشتریان شخصی سازی می کند.

ابزارهای آنلاین به مشتریان احتمالی و مشتریان قبلی کمک می کنند تا تنظیمات و ترجیحات شما را شناسایی کنند و همچنین به شما در جمع آوری داده های مفید – داده هایی که می توانند فروش را در یک زمان یا همزمان هدایت کنند – کمک می کنند. برای شخصی سازی ارتباطات بعدی شما استفاده می شود.

ایجاد چت زنده با کاربران نیز احتمال خرید را بسیار افزایش می دهد.

۱۱. فیلم های نمایشی بسازید

شکی نیست که نمایش تصاویر به فروش محصولات کمک می کند ، اما استفاده از تصاویر یک روش معمول است. شما می توانید با تولید فیلم های تبلیغاتی یا فیلم های کوتاه تبلیغی محصول ، فروش محصولات جدید ، خاص یا محبوب خود را افزایش دهید.

این ایده را فقط با چند محصول خود امتحان کنید و تأثیر آن را ارزیابی کنید تا ببینید آیا سرمایه گذاری در تولید ویدئو ارزش دارد. اگر متوجه شدید که نمایش ویدئو فروش را افزایش می دهد ، می توانید با تولید فیلم های بیشتر و آزمایش روش های مختلف تولید فیلم و انواع مختلف فیلم ، این برنامه را گسترش دهید.همانطور که می دانید ، Digitala برای بسیاری از محصولات دیجیتالی خود فیلم های بسیار جذابی تولید می کند.

۱۲ کاهش ریسک مشتری

صفحه اصلی وب سایت شما باید “کاهش دهنده خطر” باشد – یعنی تبلیغاتی که به رفع ایرادات و شکایات کمک می کند و خیال راحت بیشتری را برای خریداران فراهم می کند ، مانند:

تحویل رایگان
تحویل سریع
تضمین بازگشت پول
امکان بازگشت رایگان محصولات (بازگشت رایگان)
امنیت معاملات مالی

اما بسیاری از بازدید کنندگان مستقیماً به صفحات محصول مراجعه می کنند و صفحه اصلی وب سایت را نمی بینند. بنابراین ، مهمترین پیامهای کاهش خطر نیز باید حداقل در یک مکان خاص در صفحات محصول نمایش داده شوند. برخی از کاهش دهنده های خطر که در بین فروشگاه های ایرانی رایج است همان مواردی است که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، مربوط به یک فروشگاه لوازم آرایشی است.

13. ارائه بررسی ، نظر ، رتبه بندی و …

نمی توانم بگویم که استفاده از بخشی برای بررسی کاربران ایده خوبی برای افزایش فروش یا حذف آن ایده بدی است. هر دو واقعیت دارند و احتمالاً باید بگویم که به لطف Digitala ، خریداران انتظار دارند نظرات سایر کاربران را ببینند. سیستم های استاندارد برای بررسی محصولات تجارت الکترونیکی مفید هستند ، اما سیستم هایی که شامل عکس ها یا فیلم هایی هستند که داستان های مشتری را زیباتر می کنند جذاب تر هستند. به عنوان مثال ، تصویری که خریدار از نظر خود در مورد یک محصول ابراز می کند ، به ایجاد حس اعتماد کمک می کند.

14 نشان های قابل اعتماد نشان دهید

مشتریان معمولاً وقتی نگران امنیت پرداخت خود نیستند ، از مراحل پرداخت صرف نظر می کنند. با نمایش یک یا چند نشان ، می توانید مشتریان را مطمئن و ایمن فرایند کنید. نشانه های اعتماد در کشور ما نماد اعتماد الکترونیکی (Inmad) ، مارک سازمانی بخش رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد ، مارک اتحادیه ملی تجارت مجازی یا آرم بانکی که دروازه را تحویل داده است پرداخت اگر از درگاه های رابط پرداخت استفاده می کنید ، نماد پرداخت امن شما نیز موجود است.

15 نمایش محتوای تولید شده توسط کاربر

نمایش عکس های گرفته شده توسط کاربران یک روش عالی برای ایجاد اثبات اجتماعی است. این به این دلیل است که مشتریان بالقوه در می یابند که محصولات شما به طور منظم توسط افرادی مانند آنها خریداری می شود و آنها می توانند راحت تر کارهای دیگران را انجام دهند. روش های زیادی برای جمع آوری و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) وجود دارد. فروشگاه مادیسه عکس ها را از طریق هشتگ اینستاگرام جمع آوری می کند و آنها را در گالری صفحه اصلی وب سایت خود نمایش می دهد.

16 در خروج کاربر از سبد کوچک نمایش دهید

برای جذب بازدید کننده در آستانه خروج از وب سایت خود ، یک پنجره بازشو به سایت خود اضافه کنید که هنگام ترک کاربران نمایش داده شود. این به این معنی است که وقتی موشواره کاربر بر روی دکمه خروج قرار می گیرد ، پنجره بازشو باز می شود. با ارائه راهنمای رایگان ، تخفیف یا انگیزه دیگری متناسب با نام تجاری شما ، به کاربران دلیل پیوستن به لیست ایمیل خود را بدهید.

۱۷ ارسال ایمیل های سبد خرید

سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد ایمیل های شخصی را برای خریدارانی که سبد خرید شما را کنار گذاشته اند ارسال کنید. اگر مشتری بدون اتمام مراحل پرداخت ، وارد سبد خرید خود شد و آن را رها کرد ، می توانید برای او ایمیل شخصی با تصاویر اقلام موجود در سبد خرید ارسال کنید. تاکتیک هایی که می توانید برای ایمیل های سبد خرید امتحان کنید:

اطلاعات شخصی خود را در ایمیلی که برای آنها ارسال می کنید وارد کنید.
کمی پس از خروج از سبد خرید ایمیل ارسال کنید.
سعی کنید بیش از یک بار ایمیل ارسال کنید.
از تأییدهای اجتماعی مانند بررسی مشتری ، رتبه بندی و موارد دیگر استفاده کنید.
گزینه هایی را به عنوان موارد مرتبط ارائه دهید (که ممکن است موفقیت آمیز باشد).

18 ارسال ایمیل های خودکار

مشتریان بالقوه و سابق آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند. بنابراین شما برای آنها چیزی ارسال می کنید ، یعنی ایمیل می فرستید. با بازاریابی از طریق ایمیل ، می توانید در مراحل مختلف چرخه خرید پیام های هدفمند و به موقع ارسال کنید.

در مقاله ای عالی درباره استراتژی های ارسال نامه الکترونیکی تجارت الکترونیکی ، Nadav Dakner 6 ایمیل بالقوه خودکار را با شما به اشتراک می گذارد که ممکن است بخواهید علاوه بر یادآوری سبد خرید متروکه استفاده کنید:

سریال خوش آمدید؛
پیگیری سفارش؛
دعوت به تعامل دوباره
پیشنهادات فروش بالا
تبلیغات در مورد محتوای آموزشی؛
آخرین اطلاعات و تحولات محصول.
19. حمایت از موسسات خیریه

مارک های تجارت الکترونیکی همچنین می توانند به عنوان شرکت کیف و کفش Toms عمل کنند. در تامس ، “هر خرید یک هدف دارد.” با هر خریدی که مشتریان انجام می دهند ، این شرکت بخشی از آن را صرف ارسال کیف و کفش به مناطق محروم می کند و همین امر باعث شهرت و اعتبار آن شده است. مشتریان همچنین مأموریت شرکت را درک ، قدردانی و پشتیبانی می کنند. به این ترتیب همه برنده می شوند.

20. تبلیغات در موارد خاص

گرچه نوروز ، روزهای تولد و سالگردها از مناسبت های معمول است ، اما می توان آن را با این موارد و سایر مناسبت های خاص در طول سال اعلام کرد. بسته به آنچه به صورت آنلاین می فروشید ، موارد خاص مختلف و مناسبت های عمومی مختلفی وجود دارد که فرصت های خوبی برای تبلیغات و تبلیغات است. تعطیلات ویژه ما ایران ، جام جهانی یا دربی ، مناسبت های ملی و مذهبی و … است. به عنوان مثال ، Digitala چندین سال است که کمپین فروش ویژه خود را در شب یلدا اجرا می کند.

۲۱. مشتریان را به نیروی فروش تبدیل کنید

بازاریابی اینفلوئنسر مواردی فراتر از استفاده از افراد مشهور و پرداخت هزینه به مشاهیر اینستاگرام برای نامگذاری محصولاتشان است. یکی از استراتژی های هوشمندانه برای مارک های تجارت الکترونیکی ایجاد یک شبکه فروش وابسته از تأثیرگذارهای ویژه است (تأثیرگذارانی که تعداد زیادی دنبال نمی کنند اما در مناطق خاصی متمرکز هستند و به صورت حرفه ای کار می کنند). ما قبلاً توضیح داده ایم که همکاری تجاری در مقاله تبلیغات آنلاین چیست ، این به معنای ایجاد یک سهم سود با شخصی است که محصول شما را به دیگران معرفی می کند و این معرفی منجر به خرید می شود. برنامه فروش شرکت های وابسته شما ممکن است انگیزه مالی داشته باشد یا:

فرصت های تبلیغاتی بیشتر در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما.
دسترسی به مشتریان بیشتر
یک برنامه وفاداری برای خود بسازید

همانطور که احتمالاً می دانید ، Digitala به عنوان یکی از پیشگامان فروش آنلاین در ایران ، یک برنامه همکاری تجاری برای کاربران خود ایجاد کرده و آن را از طریق بستر تبلیغات آنلاین Yektant اعلام کرده است.

۲۲. کاربران اینستاگرام را به فروشگاه خود ارسال کنید

اینستاگرام برای افرادی ساخته شده است که عاشق تصاویر هستند. اما ظاهرا اینستاگرام برای افرادی که عاشق خرید هستند نیز جذاب است. به گفته اینستاگرام ، 60٪ از کاربران ادعا می کنند که از محصولات و خدمات این پلتفرم اطلاع دارند و 30٪ آنچه را در اینستاگرام پیدا کرده اند خریداری کرده اند. نکته مهم در بازاریابی اینستاگرام جذب کاربران و هدایت آنها به سمت وب سایت شماست. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ دانستن روش صحیح نوشتن کپشن اینستاگرام می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

برگزاری مسابقات.
نمایش تصاویری از مشتریانی که از محصولات شما استفاده کرده اند (محتوای تولید شده توسط کاربر نیز نامیده می شود).
با دقت یک صفحه جذاب در وب سایت خود انتخاب کرده و در قسمت بیو اینستاگرام به آن پیوند دهید. این تنها پیوندی است که می توانید در این شبکه نمایش دهید.
23. از تبلیغات موبایل استفاده کنید

به گفته یکتانت ، بزرگترین بستر تبلیغات آنلاین ایران در سال 1996 ، 35 میلیون نفر از 50 میلیون بیننده یکتانت در دستگاه های تلفن همراه بوده اند و بقیه تبلت ها و دسک تاپ ها بوده اند. فروشگاه های آنلاین ایرانی مانند دیگر کشورها دیگر نمی توانند نسبت به تبلیغات موبایل بی تفاوت باشند. در واقع ، بسیاری از وب سایت های خرید به اهمیت استراتژی موبایل محور برای اولویت بندی کاربران دستگاه های تلفن همراه پی برده اند.

در تبلیغات موبایل از ویژگی هایی مانند موقعیت جغرافیایی و تبلیغات موبایل برای ارتباط خریداران در حال حرکت ، نشستن در اتاق انتظار یا حتی خرید استفاده می شود.

توصیه هایی برای استفاده موثر از تبلیغات موبایل در تجارت الکترونیکی عبارتند از:

بهینه سازی وب سایت برای کاربران تلفن همراه با استفاده از طراحی پاسخگو.
تبلیغات مجدد هدف گذاری (تبلیغات مجدد هدف گذاری) تبلیغاتی است که فقط کسانی را هدف قرار می دهد که قبلاً از وب سایت یا برنامه تلفن همراه شما بازدید کرده اند تا فرصت دوم را برای اقناع به آنها بدهد.
از ویدئو استفاده کنید
از Google Analytics برای درک بهتر رفتار مخاطبان خود در هر کانال ارتباطی استفاده کنید.
از جلد اعلامیه استفاده کنید (جلد اعلامیه چیست)
۲۴. گزینه های حمل و نقل را افزایش دهید

چه کسی دوست دارد برای دریافت محصول خود هفته ها صبر کند؟ از این بدتر ، چه کسی می خواهد بداند چه زمانی کالای خود را تحویل می گیرد؟ اینها س questionsالاتی است که پاسخ آنها کاملاً واضح است: هیچ کس.

با پیش بینی ، ویژگی ، شفافیت ، جزئیات و اطلاعات دقیق و از همه مهمتر ، گزینه های مشتریان بیشتری را راضی کنید. برای این کار باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

گزینه های تحویل محصول مورد نظر خود را ارائه دهید.
امکان پیگیری تحویل محصول.
اطلاعات دقیق در مورد هزینه های حمل و نقل.
مشوق های حمل و نقل سریع و رایگان ارائه دهید.

با توجه به هزینه و دشواری تهیه زیرساخت های لجستیکی حرفه ای ، اگر بتوانید در این زمینه به خوبی عمل کنید ، بسیار موفق تر خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید