آیا در هنگام تولید محتوای با کیفیت پایین ، وب سایت های رقبای شما بالاتر از وب سایت شما است؟ اگر اخیراً به دلیل مجازات های Google ترافیک وب سایت خود را از دست داده اید ، در این مقاله می توانید اطلاعات مورد نیاز برای بهبود رتبه وب سایت خود را پیدا کنید. زمانی که برای بهبود یک وب سایت لازم است پس از مجازات شدن توسط گوگل ، از 72 ساعت تا چندین ماه متفاوت باشد. صرف نظر از شرایط وب سایت شما ، باید بگوییم که همیشه امید وجود دارد و همه وب سایت ها می توانند به حالت اولیه خود بازگردند.

عوامل مهم در بهبود سایت پس از مجازات گوگل
نوع مجازات (Google Panda ، Google Penguin ، جریمه های دستی ، بدافزار).
شدت مشکل (افت اندک در رتبه بندی ، عدم رتبه بندی ، خروج از شاخص).
با چه سرعتی می توانید مشکلات وب سایت خود را شناسایی کنید؟
با چه سرعتی می توانید مشکلات موجود در وب سایت خود را برطرف کنید؟
مدت درخواست تجدیدنظر (این درخواست تجدیدنظر در شرایط خاص لازم است).
مجازات های رایج Google چیست؟

رایج ترین موارد در Google Penalties Google Panda و Google Penguin هستند که متفاوت هستند اما هر دو می توانند تأثیرات مخرب مشابهی بر بازدید وب سایت شما داشته باشند. اولین قدم برای بهبود سایت از هرگونه مجازات ، شناسایی نوع مجازاتی است که برای وب سایت شما اعمال شده است.

این کار با بررسی علائم (مانند خرابی ترافیک سایت ، خرابی ترافیک برای یک کلمه کلیدی خاص) ، تاریخ های مرتبط با به روزرسانی های Google و هشدارهایی که در ابزارهای مدیر وب خود دیده اید انجام می شود.

مرحله عملی: از راهنمای زیر برای شناسایی دقیق مجازات هایی که وب سایت شما را تحت الشعاع قرار داده اند استفاده کنید. اگر متوجه شدید که وب سایت شما به انواع دیگر مجازات ها پاسخ می دهد ، سعی کنید پیوندی بین کاهش بازدید سایت و به روزرسانی های Google پیدا کنید.

چگونه می توان مجازات های پاندا ، پنگوئن و سایر مجازات ها را تشخیص داد؟
گوگل پاندا

یکی از نشانه های اصلی این امر کاهش ناگهانی بازدید سایت ارگانیک یا رتبه بندی شما در موتور جستجوی گوگل از زمان مشخصی از بروزرسانی الگوریتم Panda است.
البته باید در نظر داشت که ممکن است عوامل زیادی در بروز چنین حوادثی دخیل باشند. برخی از سناریوهای احتمالی می تواند شامل پیشرفت یک رقیب در بازار (شخصی که اخیراً بالای صفحه نتایج شما ظاهر شده است) ، جریمه های دستی Google (برای بررسی گزارش های Google به کنسول جستجوی Google مراجعه کنید) ، کاهش فصلی علاقه مخاطبان و مشتریان خود. (به عنوان مثال ، تقاضا برای اسکی در اواسط ماه ژوئیه کاهش یافت) یا حتی سایر به روزرسانی های Google (به عنوان مثال ، مربوط به Google Penguin).

در صورت بروز چنین اتفاقی ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید مطالعه دقیق اسناد به روزرسانی الگوریتم ، مقایسه موارد مطرح شده با وضعیت وب سایت شما و تلاش برای حل این مشکلات است. اگر خرابی ترافیک سایت شما از یک تاریخ خاص شروع شده است ، می توانید آن را با تاریخ به روزرسانی Google Panda مقایسه کنید تا سریعتر مشکل را پیدا کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه اتفاقی افتاده است ، می توانید آموزش شناسایی جریمه های Google را بخوانید.

Google Penguin

دومین مجازات رایج در سئو ، Google Penguin است که در وهله اول صاحبان وب سایت هایی را که بیش از حد پیوند دارند هدف قرار می دهد. Penguin در سال 2012 معرفی شد ، الگوریتمی است که به دنبال الگوهای غیرعادی لینک سازی برای شناسایی و مجازات وب سایت هایی است که سعی می کنند با پیوند بیش از حد قوانین گوگل را دور بزنند.

ایده گوگل در ایجاد لینک این است که کلیه پیوندهای خارجی به وب سایت شما باید طبیعی بوده و به دلیل محتوای با کیفیت وب سایت بدست آمده باشد. در نتیجه ، هر پیوندی که با هدف افزایش رتبه بندی ایجاد شود ، نقض قوانین Google تلقی می شود. این پیوندها شامل پیوندهای خریداری شده ، پیوندهای درخواستی ، پیوندهای مبادله ای و پیوندهای ساخته شده توسط روبات ها است.

وقتی الگوریتم های پنگوئن تشخیص می دهند که در حال ایجاد پیوندهای غیرعادی برای دستکاری رتبه وب سایت هستید ، وب سایت شما به دلیل کلمه کلیدی (یا کلمات کلیدی) مورد نظر شما را جریمه می کند.

اگر الگوریتم پنگوئن شما را مجازات کند ، تغییرات زیر را مشاهده خواهید کرد:

بازدید وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی (یا گروهی از کلمات کلیدی) کمتر خواهد بود. (به عنوان مثال ، صفحه وب شما از یک رتبه بندی گوگل از 2 به 364 برای یک کلمه کلیدی کاهش می یابد).
صفحه ای که حاوی کلمه کلیدی خاصی باشد توسط Google نمایه سازی نمی شود ، در حالی که بقیه صفحات وب توسط Google نمایه می شوند.
ممکن است در بخشهای “جستجوی جستجو” یا “اقدامات دستی” در وب سایت ابزارهای مدیر وب خود ، پیام “ایجاد لینک غیر عادی” دریافت کنید.
در برخی موارد ، صفحاتی از وب سایت شما که قرار نیست در Google رتبه بندی شوند به دلیل مجازات شدن توسط الگوریتم پنگوئن در Google رتبه بندی می شوند. (به عنوان مثال ، صفحه “تماس با ما” در وب سایت شما به جای “صفحه اصلی” برای کلمه کلیدی شما نمایش داده می شود).

نمونه هایی از مجازات پنگوئن:

افت شدید ترافیک وب سایت (نزدیک به صفر) برای یک کلمه کلیدی نشان دهنده مجازات توسط الگوریتم پنگوئن است.

کاهش شدید بازدید سایت در مدت 48 ساعت برای یک کلمه کلیدی نشان دهنده مجازات الگوریتم پنگوئن است.

ویژگی خاص الگوریتم پنگوئن این است که براساس صفحه کار می کند. (معمولاً روی صفحه اصلی تأثیر می گذارد ، اما گاهی اوقات می تواند روی زیر صفحات نیز تأثیر بگذارد.) این بدان معنی است که صفحه مجازات شده می تواند رتبه خود را از دست بدهد در حالی که سایر صفحات وب دارای رتبه و عملکرد بسیار خوبی هستند.

شدت مجازات توسط الگوریتم پنگوئن بسیار متغیر است. به عنوان مثال ، از افت چند مرحله ای رتبه صفحه به صفحه خارج از فهرست.

روند بهبود وب سایت پس از پنگوئن در راهنمای الگوریتم پاندا با اصطلاحات ساده شرح داده شده است ، اما ما در این مقاله اصول آن را بیان خواهیم کرد. مدیر وب سایت باید لیستی از پیوندها به وب سایت شما را از طریق گزینه “آخرین پیوندها” در ابزارهای وب مستر دریافت کند و پیوندهایی را که از الگوی غیرطبیعی پیروی می کنند حذف کند. حذف این پیوندها ، همراه با ارسال درخواست تجدیدنظر و ایجاد یک کمپین ایجاد لینک جدید ، می تواند وب سایت را در مدت زمان مشخص به حالت اولیه خود برگرداند.

بروزرسانی Penguin 4.0 Real Time در انتظار است ، اما انتظار می رود در بهار یا تابستان 2016 منتشر شود.

این به روزرسانی ممکن است مجازات های جدیدی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را طی کنید:
از https://www.google.com/webmasters ابزار وب مستر خود بازدید کنید و به عبارت جستجوی جستجو و مجازات دستی مراجعه کنید.
ترافیک وب سایت خود را از طریق Google Analytics https://www.google.com/analytics بررسی کنید و هرگونه ترافیک را ببینید.
با استفاده از یک ابزار ردیابی کلمات کلیدی وب سایت خود را از نظر کلمات کلیدی بررسی کنید.

  1. Penguin Update 4.0 ممکن است کمی تردید ایجاد کند ، که کاملا طبیعی است. (امتیاز شما برای چندین روز قابل تغییر است ، اما این به معنای مجازات شدن شما نیست).
    پنگوئن الگوریتمی است که کیفیت پیوندها را ارزیابی می کند و به ویژه الگوهای ناهنجار و کیفیت آنها را ردیابی می کند. برای جلوگیری از مجازات برای سایت خود ، بهتر است از ابزارهای ایجاد لینک به صورت خودکار خودداری کنید. (این شامل ربات هایی است که به طور عمده محتوای سایت شما را ثبت می کنند.)
    ویژگی “در زمان واقعی” این به روزرسانی به این معنی است که وب سایت شما مجازات می شود یا به دلیل تغییرات جدید وضعیت سئو آن بسیار بهتر است. البته ، این خبر خوبی برای آن دسته از وب سایت هایی است که قبلاً تحریم شده اند و در حال حاضر وضعیت سئو خود را بهبود می بخشند.
    بیشتر (اگر نه همه) “ابزار بررسی لینک پنگوئن” بی فایده است. آنها شما را فریب می دهند و از شما پول می گیرند و در نهایت پیوندهای ضعیفی را به شما ارائه می دهند که Google آنها را مجازات نکرده است. اگر شما یک سئوکار فصلی هستید و می خواهید پیوندهای خود را بررسی کنید ، فایل گزارش پیوندهای رسمی خود را از Webmaster Tools بارگیری کنید. برای این کار با آدرس زیر تماس بگیرید:

    جستجو در ترافیک -> پیوندهای سایت شما

    در آخر ، به یاد داشته باشید که می توانید وضعیت هر سایتی را بهبود ببخشید. پنگوئن ها یا پانداها تنها الگوریتم ها هستند و شما می توانید با کمی وقت وضعیت SEO خود را بهبود ببخشید. لازم نیست از هرگونه به روزرسانی Google بترسید ، در عوض ، آنها را فرصتی برای هدایت بازدید زیاد به سایت خود در مدت زمان کوتاه ببینید.

    صفحات و وب سایت ها نمایه سازی می شوند

    خوب ، در اینجا باید بگوییم که علاوه بر مجازات های ذکر شده در بالا ، مجازات های دیگری نیز وجود دارد که هیچ نام و عنوانی ندارند. این مجازات ها می تواند منجر به حذف یک صفحه یا وب سایت از فهرست شود. حسن این جرایم این است که شناسایی آنها آسان است و شامل موضوعاتی مانند پیوندهای هرزنامه ، محتوای هرزنامه و تکنیک های سئو می باشد.

    برای اطلاع از ایندکس شدن وب سایت خود ، باید آدرس وب سایت خود را در Google “www.yoursitename.com” وارد کنید و ببینید آیا نتیجه ای به شما نشان می دهد یا خیر.

    همچنین ، برای یافتن صفحه ای در وب سایت خود ، جمله باز شده پاراگراف اول (7 کلمه) با علامت نگارشی (“) را در Google جستجو کنید. به عنوان مثال:” این اولین جمله وب سایت من است “نمایش در نتایج جستجو.

    همچنین می توانید از دستور “کلید واژه www.yoursitename.com” (بدون علامت گذاری) برای بررسی صحت نمایه سازی زیرصفحه ها استفاده کنید. سرانجام ، می توانید از Google Webmaster Tools برای شناسایی مشکلات نمایه سازی صفحه خود استفاده کنید.

    هر وب سایتی می تواند رتبه بهتری داشته باشد ، حتی اگر صفحات آن نمایه نشده باشد و در نتایج جستجوی Google ظاهر نشود. گوگل همچنین صفحات و وب سایت هایی را که از فهرست خارج شده اند رصد می کند و از بروز آنها در نتایج جستجو تا زمان حل مشکلات جلوگیری می کند.

    نمونه ای از جریمه دستی گوگل:

    هر پنالتی دستی برای یک دوره خاص است ، اما شما باید سریعاً برای از بین بردن آن اقدام کنید. سپس درخواست تجدیدنظر خود را به Google ارسال کنید. مدت زمان جرایم دستی معمولاً بین 3 ماه تا پایان اعتبار دامنه است.

    در حال حاضر مجازات شدن توسط الگوریتم پنگوئن و مجازات دستی (پیوندهای غیرعادی) رایج ترین نوع مجازات توسط گوگل است.

    کاهش تدریجی بازدید وب سایت

    کاهش بازدید وب سایت برای مدت زمان طولانی معمولاً به دلیل جریمه شدن الگوریتم Panda و به روزرسانی های کوچکی است که گوگل به طور مداوم انجام می دهد. این به روزرسانی ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجو انجام می شود.

    در واقع ، گوگل بیش از 200 سیگنال (نمایندگی) را بررسی می کند و اگر نتوانید Google را در تمام سیگنال ها همراهی کنید ، مطمئناً دلیل کاهش ترافیک بسیار دشوار است. این تغییرات الگوریتمی می تواند در طول زمان تأثیر مخربی بر روی وب سایت داشته باشد. تغییر الگوریتم می تواند بسیار کوچک یا بسیار بزرگ باشد. از اهمیت برچسب های H5 گرفته تا تغییر در چگونگی پیوند Google.

    نمونه هایی از کاهش تدریجی ترافیک:

    در سال 2012 روزانه 900 کاربر از وب سایت شما بازدید می کردند که در سال 2013 به 650 نفر کاهش یافت و در سال 2014 فقط 430 نفر روزانه از وب سایت شما بازدید می کردند.
    شما هیچ پیامی را در Webmaster Tools دریافت نکردید

    کاهش آهسته بازدید سایت با گذشت زمان

    اگر کاهش تدریجی در بازدید از وب سایت را نیز تجربه کرده اید ، استفاده از مفاهیمی که برای حذف جریمه الگوریتم پاندا ذکر شد ، ممکن است منجر به کاهش بیشتر بازدید شود. بهترین راه حل یافتن منبع معتبری از اطلاعات Google SEO و استفاده از آنها برای بهبود رتبه وب سایت است.

    به دنبال افزایش چند برابر فروش هستید؟

    ما با تبلیغات Google و کمترین هزینه به شما کمک می کنیم تا در رأس Google قرار بگیرید.
    برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

    تشخیص

    اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام یک از انواع جرایم زیر برای وب سایت شما هدف قرار گرفته است ، بهتر است سعی کنید تاریخ کاهش بازدید وب سایت خود را با تاریخ به روزرسانی Google تطبیق دهید. گوگل در فواصل منظم زمان بروزرسانی الگوریتم های خود را اعلام می کند.

    منابع معتبر برای بررسی این تاریخ ها شامل وبلاگ رسمی Google Webmaster و حساب توییتر Matt Katz است.

    پس از بررسی ، اگر متوجه شدید که وب سایت شما هنگام به روزرسانی Google دارای نوسانات ترافیکی است ، احتمالاً به روزرسانی بر موقعیت وب سایت شما تأثیر گذاشته است. متأسفانه ، گاهی اوقات Google در 48 ساعت چندین به روزرسانی انجام می دهد. این امر تشخیص دقیق مجازات را کمی دشوار می کند.

    در زیر می توانید تاریخ به روزرسانی های گوگل (مجازات ها) را مشاهده کنید ، اما متأسفانه بین هر به روزرسانی ، به روزرسانی های مختلف و جزئی زیادی وجود دارد:

    14 فوریه 2011 پاندا
    آوریل 24th 2012 پنگوئن
    30 سپتامبر 2012 پاندا ، پنگوئن 2.0 ، E.M.D.
    سپتامبر 2013 مرغ مگس خوار
    ژانویه 2014 Panda Refresh
    20 مه 2014 پاندا 4.0
    12 ژوئن 2014 به روز رسانی شرایط رقابتی
    25 سپتامبر 2014 پاندا 4.1
    19 اکتبر 2014 پنگوئن 3.0
    جولای 2015 پاندا 4.2
    اکتبر 2015 انتشار Rankbrain
    Jan-April 2016 جزئیات جزئی الگوریتم هسته
    راه های بهبود سایت پس از مجازات

    هنگامی که از مجازات وب سایت خود به خوبی مطلع شدید ، باید وارد عمل شوید. در اینجا نحوه تهیه یکی برای استفاده در وب سایت خود آورده شده است.

    نحوه حذف جریمه الگوریتم پاندا

    از نظر سئو ، Google Panda یکی از آن الگوریتم هایی است که اگر شما را جریمه کند ، حل مشکل آسان نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می کنیم از ابتدا مراقب باشید که در مورد جریمه های گوگل پاندا کار نکنید. با این حال ، از آنجا که الگوریتم Panda روی کیفیت محتوا تمرکز دارد ، بهترین راه برای خلاص شدن از شر این مجازات ها ، بهبود کیفیت محتوا است. در اینجا برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید وجود دارد:

    از مزرعه محتوا اجتناب کنید
    مروری بر محتوای سایت از نظر کیفیت ، سودمندی ، ارتباط با جستجوهای کاربر ، اعتبار و صحت مطالب.
    محتوای تبلیغاتی وب سایت و پیوندهای خارجی را دوباره بررسی کنید
    اطمینان حاصل کنید که محتوای داخل صفحات نیاز مخاطبان را برآورده می کند.
    تغییرات کلی را در محتوای تکراری حذف یا اعمال کنید
    محتوای تولید شده توسط کاربران را با دقت مرور کرده و از اصل ، بی عیب و نقص و مفید بودن مطالب اطمینان حاصل کنید.
    از دستورات noindex یا nofollow در نقشه سایت و پرونده Robots.txt استفاده کنید تا از نمایه سازی محتوای سایت مشکل ساز جلوگیری کنید.
    نحوه حذف مجازات الگوریتم پنگوئن

    الگوریتم Penguin یک الگوریتم مجازات است که به دنبال دستکاری و دور زدن Google بر اساس صفحه و کلمه کلیدی برای افزایش رتبه وب سایت است. الگوریتم پنگوئن در درجه اول ایجاد پیوند غیر طبیعی مرتبط با سایت شما را نشان می دهد ، به این معنی که شما باید پیوندهایی را که به صفحات شما آسیب می رسانند حذف کنید.

    مروری بر روند الگوریتم پنگوئن:

    صفحه یا کلمه کلیدی مورد مجازات خود را شناسایی کنید. این بسیار مهم است زیرا شما به دنبال پیوندهایی هستید که حاوی کلمات کلیدی خاصی باشند که به صفحه وب شما پیوند دارند.
    لیست کامل پیوندهای خود را بارگیری کنید و پیوندهایی را که از نظر گوگل بد تلقی می شوند شناسایی کنید.
    پیوندهای ایجاد کننده مشکل را بردارید.
    صبر کنید تا ربات گوگل این تغییرات را تشخیص دهد. این فرایند بسته به فرکانس جستجوی ربات و تعداد پیوندهای پاک شده شما از 3 ساعت تا 3 ماه طول می کشد.
    اگر وب سایت شما به طور دستی جریمه شده باشد ، در برخی موارد ، درخواست تجدید نظر می شود.

    نمونه ای از پیشرفت از الگوریتم مجازات پنگوئن

    افزایش قابل توجه بازدید در کلمه کلیدی اصلی سایت

    نحوه حذف جریمه دستی

    Google می تواند وب سایت ها یا صفحاتی را که دستورالعمل های Google Webmaster را نقض می کنند به صورت دستی مجازات کند. دستگاه های تلفن همراه Google بسیار متنوع هستند ، اما شناسایی آنها بسیار آسان است زیرا همیشه یک پیام در Mobile Webmaster Tools وجود دارد.

    برای جلوگیری از این نوع مجازات ، ناشران معمولاً بیش از 7 درخواست تجدیدنظر در طول یک سال ارائه می دهند. خوشبختانه این احتمال وجود دارد که ابتدا درخواست شما تأیید شود و جریمه دستی از وب سایت حذف شود.

    برای تعیین مجازات دستی Google ، باید:

    وارد ابزارهای مدیر وب خود شوید.
    روی عبارت جستجو کلیک کنید.
    روی اقدامات دستی کلیک کنید.

    در حالی که چندین روش برای سرعت بخشیدن به بازیابی سایت از مجازات های دستی وجود دارد ، در اینجا یک نگاه سریع به روند مجازات های دستی وجود دارد:

    مشکل سایت خود را شناسایی کنید.
    به سرعت از شر این مشکل و پیامدهای آن خلاص شوید.
    درخواست خود را با پیروی از همه توصیه هایی که یک کارشناس Google SEO برای مجازات مجازات نیاز دارد ، ارائه دهید.
    منتظر پاسخ باشید (از 3 روز تا 3 هفته)
    در برخی موارد ، ممکن است مجبور شوید این مراحل را تکرار کنید (اگر درخواست تجدیدنظر شما رد شود).
    منابع و ابزارها
    Xenu Link Sleuth – این ابزار به شما امکان می دهد وب سایت خود را از نظر وجود مشکلات بررسی کنید. مسائلی مانند لینکهای خراب ، صفحات خراب و سایر مواردی که باعث کاهش بازدید وب سایت می شوند. این ابزار همچنین می تواند محتوای تکراری و محتوای نامرغوب را در سایت ها شناسایی کند ، که یک نکته مهم برای جلوگیری از مجازات الگوریتم پاندا است.
    Google Webmaster Tools – این ابزار ایجاد شده توسط Google تمام اطلاعات مهم وب سایت شما را به شما نشان می دهد. اطلاعاتی مانند گزارش مجازات ها ، کاهش بازدید وب سایت ، خطاها و پیوندهای ورودی. Google Webmaster Tools اولین شرط حذف جریمه های گوگل است.
    Ahrefs ابزاری برای یافتن لینک است که می تواند لیست کاملی از پیوندها به یک وب سایت را به همراه اطلاعات پشتیبانی آن در اختیار شما قرار دهد. اطلاعاتی از جمله تراکم پیوند ، سرعت انتقال پیوند ، متن برچسب پیوند و … این ابزار برای رفع مجازات الگوریتم پنگوئن بسیار مفید است.
    MajesticSEO یکی دیگر از ابزارهای بررسی لینک وب سایت است. این ابزار مانند Ahrefs برای مقابله با مجازات پنگوئن بسیار مفید است.
    Panda Breakthrough – آموزش ویدئویی در مورد همه مواردی که برای عیب یابی الگوریتم های Panda و Penguin باید بدانید. این راهنما تمام عناصر لازم برای ایجاد محتوای با کیفیت برای خلاص شدن از مجازات های الگوریتم پاندا را توضیح می دهد. همچنین نکات مهمی در مورد مجازات های دستی ، رتبه های بالاتر و به روزرسانی های جستجوگرها ارائه می دهد تا به مدیران وب سایت ها کمک کند بازدید بیشتری به سایت خود داشته باشند.
    وب سایت های پرطرفدار مورد هدف Google
    BeatThatQuote – وب سایت BeatThatQuote در 7 مارس 2011 توسط گوگل به قیمت 38 میلیون دلار خریداری شد. در همان روز ، گوگل سایت را مجازات کرد.